טלפון03-5715560
banner
banner

תביעה ייצוגית כנגד סלופארק

שתף אותי
    

הצלחה בנושא תביעות ייצוגיות

ביום 09.2.17 הוגשה תביעה ייצוגית כנגד חברת סלופארק טכנולוגיות בע"מ בעלת אפליקציית החניה סלופארק בסך של 5,000,000 ₪.
סלופארק הנה אפליקציה המאפשרת למשתמשיה לחנות במקומות שונים ברחבי הערים ובחניונים ולשלם את דמי החניה באמצעות האפליקציה בדומה לאפליקציה מתחרה – פנגו.
כל משתמש אשר עושה שירות באפליקצית סלופארק מוסר את מספר הטלפון הנייד שלו וזה משמש את סלופארק למשלוח מסרונים בעלי תוכן שיווקי. לדוגמא, אם האפליקציה מזהה כי המשתמש נכנס לחניון, היא שולחת לו מסרון אשר מציע לו לשלם את דמי החניה באמצעות האפליקציה.
 כמובן שחברת סלופארק מרוויחה מכך.
התובעת טענה בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כי היא אינה זוכרת שאי פעם נרשמה לקבלת שירותיה של סלופארק אולם לאחר שהיא קיבלה מסרון בעל מסר שיווקי מסלופארק היא שלחה הודעת סירוב וביקשה כי מספר הטלפון שלה יוסר מרשימת התפוצה של סלופארק.
סלופארק החזירה לתובעת מסרון כי היא מאשרת את קבלת בקשתה להפסקת משלוח מסרונים ובזו הלשון: " בקשתכם להסרה התקבלה. תודה, סלופארק".
אף על פי כן המשיכה סלופארק לשלוח לתובע מסרונים.
התובעת שלחה בשנית הודעת סירוב ושוב קיבלה אישור שבקשתה להסרה התקבלה. גם לאחר הפעם השנייה המשיכה התובעת לקבל מסלופארק מסרונים בעלי אופי שיווקי.
כך, לאחר שלוש פעמים בהם ניסתה התובעת להסיר עצמה מרשימת התפוצה של סלופארק, וקיבלה בכל פעם אישור שבקשתה התקבלה – הרגישה שהיא נמצאת במעגל שלא ניתן לצאת ממנו והגישה את תביעתה בשמה ובשם כל אותם לקוחות אשר ביקשו להסיר עצמם מרשימת התפוצה של סלופארק אך לא הצליחו.
על פי מידע ציבורי שקיים ברשת האינטרנט עולה כי לסלופארק כ- 400,000 הורדות של האפליקציה בחניות האפליקציות. התובעת מבקשת לייצג קבוצה של 2.25% מכלל מורידי האפליקציה משמע- 10,000 אנשים בלבד כאשר לכל אחד מהם נגרם נזק בגין טרדה, פגיעה בפרטיות ועוגמת נפש בסך של 500 ₪.
התובעת טוענת כי למעשה החל מהרגע שביקשה להסיר עצמה מרשימת התפוצה של סלופארק , כל מסרון שנשלח אליה מהווה הודעת ספאם המזכה אותה בפיצוי בגין הטרדה, עוגמת הנפש והפגיעה בפרטיותה.
עו"ד לירון פרמינגר אשר מייצג את התובעת ומתמחה בהגשת תביעות ייצוגיות אומר: "נושא משלוח הודעות ספאם הפך למכת מדינה אשר יש למגר אותה מהשורש. מפליא שחברה כגון סלופארק משאירה את לקוחותיה שבויים בהליך הסרה שלא ניתן לצאת ולסיים אותו וגורמת להם טרדה ופגיעה בפרטיות. התובעת ניסתה מספר מעמים להסיר עצמה ורק לאחר שלא הצליחה נאלצה להגיש את התביעה אשר במסגרתה גם ביקשה צו המונע מסלופארק להמשיך ולנהוג כפי שהיא נוהגת"