טלפון03-5715560
banner
banner

מאמרים בנושא קניין רוחני

שתף אותי
    
גוגל רוצה סימן מסחר על המילה glass

גוגל רוצה סימן מסחר על המילה glass

בעבר רשות הפטנטים, סימני המסחר ומהמדגמים האמריקאית- USPTO אישרה לגוגל סימן מסחר תחת השם Google glass אך נראה שכיום על המילה glass לבד היא מערימה קשיים.

במסגרת תיק הקניין הרוחני שלה מנסה גוגל לרשום סימן מסחר על המילה glass (מעוצב) עבור המשקפיים החכמים שהיא מפתחת וזאת על מנת למנוע שימושים דומים על ידי מתחריה של גוגל בתחום זה של משקפיים חכמים.
 
בעבר רשות הפטנטים, סימני המסחר ומהמדגמים האמריקאית- USPTO אישרה לגוגל סימן מסחר תחת השם Google glass אך נראה שכיום על המילה glass לבד היא מערימה קשיים.
 
אחת מהטענות שמועלות על ידי רשות הפטנטים האמריקאית היא כי מדובר במילה גנרית ותיאורית אשר לא ניתן ליתן בגינן "אקסקלוסיביות" באמצעות סימן מסחר, וכמו כן ישנם כבר סימנים רשומים הדומים לסימן המבוקש .
 
בתגובה גוגל הגישה לרשות הפטנטים האמריקאית תגובה בת לא פחות מ- 1,928 עמודים (אשר רובם נספחים המעידים על השימוש הרחב במילה glass בהקשר של משקפי גוגל) וזאת על מנת להראות, בין היתר, את הייחודיות שרכשה המילה glass בקשר עם המשקפיים החכמים.
 
אחת הטענות של גוגל בעניין זה היא כי המילה glass כלל איננה מתארת את המוצר שכן במשקפיים החכמים של גוגל בכלל ואין עדשות אשר הן למעשה המקור למילה glasses. עוד טוענת גוגל כי המילה glass בפני עצמה איננה מיידעת את הצרכן הפוטנציאלי בקשר עם השימושיות של המשקפיים החכמים ומכאן כי מבחינת גוגל זו איננה מילה תיאורית.
 
נראה כי הקרב על סימני המסחר בין חברות הענק איננו דל ובעניין זה נזכיר את סימן הלייק (הבוהן כלפי מעלה) המפורסם של פייסבוק אשר היא עדיין מנסה ללא הצלחה לרשום עליו סימן מסחר בארה"ב.